17.07.2025ydi

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Fakülte Faaliyetleri


İlköğretim Matematik Öğretmenliği:
Üniversite Ev Sahipliğinde Yapılan Etkinlikler:


-Dr. Öğr. Ü. Bahar DİNÇER-Sınıfta Ben Varım 

-Dr. Öğr. Ü. Bahar DİNÇER-Yarının Öğretmenleri İçin Bugünden Güçlenme 
-Dr. Öğr. Ü. Bahar DİNÇER-Etkili İletişim Teknikleri
-İlköğretim Matematik Öğretmenliği- "Herkes için Materyal, Herkes için Eğitim" adlı sergi

İngiliz Dili Eğitimi:
Yayınlar:


- Kurt, A., & Topkaya, E. Z. (2025). The Relationship between Self-determination, Career Motivation, and Conscientiousness in Teacher Education: Career Motivation, Conscientiousness, ELT, Pre-service Teacher Education, Self-determination Theory. Acuity: Journal of English Language Pedagogy, Literature and Culture, 10(3). https://doi.org/10.35974/acuity.v10i3.3441 (ERIC)
-Bayraktar Balkir, N., Zehir Topkaya, EEvolving Perceptions of AI Use and Academic Integrity: Insights from EFL Learners in Turkish Higher Education. J Acad Ethics (2025). https://doi.org/10.1007/s10805-025-09632-0 (EBSCO-SCOPUS)
-Dimici, K. (2025). The place of global issues in foreign language classes from the perspective of English lecturers: a critical look, Journal of Language and Education, 1(41), 56-69. (SCOPUS)
-Geçkin, V. (2025). The realization of apologies in a second language, Language and Dialogue, 15 (2), 1-20. https://doi.org/10.1075/ld.00194.gec (ESCI/SCOPUS)
-Durmaz, M. E., Doğaç, İ., & Geçkin, V. (2025). How’re ya goin’ mate? The role of explicit instruction on the development of phonological awareness in a second language. Participatory Educational Research, 12(2), 225-241.  https://doi.org/10.17275/per.25.27.12.2 (SCOPUS/H. WILSON)
- Bozkurt, D., & Zehir Topkaya, E. (2025). A critical multicultural education learning module for English language teacher education programs. Turkish Journal of Education, 14(1), 19-46. 
Geçkin, V. (2025 Nisan). Parsing and comprehending temporarily ambiguous sentences in L2 English.

Projeler:


- Tübitak 2209-A: Kaya, M. & Çağlayan K. (2025-devam ediyor). On İkinci Sınıf İngilizce Ders Ve Çalışma Kitaplarının Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından Değerlendirilmesi.Proje Yürütücüsü: Dr. Öğr. Üyesi Kadriye DİMİCİ
-Tübitak 2209-A: Durmaz, E. M., & Doğaç, İ. (2025). To teach or not to teach connected speech: The effect of explicit teaching on pronunciation skills (Bağlantılı konuşmayı öğretmek ya da öğretmemek: Telaffuz becerilerinde açık öğretimin etkisi)Proje Yürütücüsü: Dr. Öğr. Üyesi Vasfiye GEÇKİN

Üniversite Ev Sahipliğinde Yapılan Etkinlikler:


- Global Scale of English (30 Nisan, 2025)

- ELT Day (9 Mayıs, 2025)
- IB Seminar (27 Mayıs, 2025)

Öğrenci Topluluğu Etkinlikleri:


- IGNITE: Inspiring Growth, Nurturing Innovation, Transforming Education (ÜNİDES 2. dönem, İDU İngilizce Dil Eğitimi Öğrenci Topluluğu)(24-25 Nisan, 2025)
- Yabancı Dil Kulüpleri Öğrenci Buluşması: Yapay Zeka Destekli Dil Pratikleri (ÜNİDES 3. dönem,  İDU İngilizce Dil Eğitimi Öğrenci Topluluğu)


Okul Öncesi Öğretmenliği:

Yayınlar:


-Telli Demir, N. H., & Gürgah Oğul, İ. (2025). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Göçmen Çocukların Sosyal-Duygusal ve Bilişsel Gelişimlerini Desteklemeye Yönelik Uygulamaları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 15(2), 384-412. 
-Özözen Danacı M., Özkan, N. (2024). The effects of tourist family vacations, which offer different worlds through the eyes of children, on the visual-motor perception-focused cognitive development of the child. GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences, 8(1), 243 – 253.

Projeler:


-Telli Demir, N. H., & Gürgah Oğul, İ. (2025-devam ediyor). Annelerin Psikolojik Sağlamlıkları ve Anne-Çocuk İlişkisi ile Okul Öncesi Dönem Çocukların Psikolojik Sağlamlıkları Arasındaki İlişki

Görev Alınan Kongre, Sempozyum vb. 
-Eran-Türedi, N., Yazıcı-Arıcı, E., Kazancıoğlu, N., Ceylan, L., Yüksel, N., Kanlı, B., Ayazaoğlu, G.H., Kayabaşı, K., Özözen-Danacı, M. (2025). Krizler çağında dirençli bir gelecek için sürdürülebilirlik. Sürdürülebilir Gelecek İçin Çevre Eğitimi Kongresi, Sözlü Bildiri, 10-12 Şubat 2025, Turkey.
-Eran-Türedi, N., Yazıcı-Arıcı, E., Özözen-Danacı, M. (2025). Plastik çağın ötesinde çevresel sürdürülebilirlik. Sürdürülebilir Gelecek İçin Çevre Eğitimi Kongresi, Sözlü Bildiri, 10-12 Şubat 2025, Turkey.

Üniversite Ev Sahipliğinde Yapılan Etkinlikler:


-23 Nisan Şenliği-Çocuk Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Merkezi & Çocuk Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi (22 Nisan 2025)
-Sanat Atölyesi Faaliyetleri
-Erken Çocukluk Eğitiminde Ulusal ve Uluslararası Eğitim Projeleri ve Örnek Projeler
-Oyun Yoluyla Öğrenme
-Çocukların Aile Temelli Bakım Hakları: Koruyucu Ailelik ve Evlat Edinme
-İki Kere Farklı Çocukların Sosyal Gelişiminde Yaratıcı Drama
-Matematikle Oynamaya Hazır Mısın?

Öğrenci Topluluğu Etkinlikleri:


-Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Topluluğu-Materyal Tasarım Sergisi-13.01.2025
-Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Topluluğu-Tanışma ve Kaynaşma Etkinliği-21.03.2025
-Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Topluluğu-Orman Okulunda Bir Gün Semineri-15.04.2025

Özel Eğitim Öğretmenliği
Yayınlar:


-Tutuk, H. C., Çavuşoğlu, T., Atlar Yıldırım, H., & Gürgür, H. (2025). Parent coaching behaviours in in‐person and telepractice early intervention for children with hearing loss. Journal of Research in Special Educational Needs.

Görev Alınan Kongre, Sempozyum vb. 
-Atlar Yıldırım, H. (2025) Dinleme, Dil Ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi: İşitme Kaybına İşitsel-Sözel Erken Müdahale Paneli (Panelist). Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO), Türkiye.
-Dr. Öğr. Üyesi Özge ÜNLÜ (UDEMKO 2025) Erken Çocuklukta Mahremiyet Gelişimi ve Eğtimi
-Doç. Dr. Emre ÜNLÜ -(UDEMKO 2025) Erken Dönemden Yetişkinliğe Aileye Bireye Danışmanlık 
-Ünlü, E., Gökdağ, A., Erdoğan, M. F. (2025). Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Aile Katılımına İlişkin Metaforik Algıları. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO), Türkiye.

Yurtdışı sempozyum, kongre ve etkinlikler:


-11st ISARC INTERNATIONAL PALANDÖKEN SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS- 20-21 Haziran 2025- Dr. Öğr. Üyesi Özge ÜNLÜ
-2. INTERNATIONAL SARAJEVO SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS” 30-31 Mayıs 2025 - Dr. Öğr. Üyesi Özge ÜNLÜ
-5. BİLSEL ULUSLARARASI TURABDİN BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ, MARDİN/TÜRKİYE”, 10-11 MAYIS 2025 - Dr. Öğr. Üyesi Özge ÜNLÜ

Projeler:


-Dr. Öğr. Üyesi Bora Görgün (Devam Ediyor) ANADOLU-BAP Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Ekran Bağımlılığına İlişkin Çevrimiçi Aile Bilgilendirme Programının Geliştirilmesi ve Etkililiği,
-Dr. Öğr. Üyesi Özge Ünlü - İDÜ BAP TEZ-EĞT/2501 - Zihin Yeterizliği Olan Öğrencilere Dekupaj Makinesi Kullanımının Öğretiminde Video Modelle Öğretim Yönteminin Etkililiği
-Dr. Öğr. Üyesi Hilal Atlar Yıldırım 2024-2025 (Devam Ediyor) ANADOLU-BAP Çağrılı Araştırma OtiPT Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler ve Aileleri için Yapay Zeka Destekli Kişiselleştirilmiş Dijital Bilgi Platformu Geliştirme Projesi
-Dr. Öğr. Üyesi Hilal Atlar YIldırım 2025 (Devam Ediyor) İDÜ-HIZDEP- Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin İşitme Kayıplı Çocukların Eğitimi ile İlgili Bilgi ve Becerilerinin Geliştirilmesi

Üniversite Ev Sahipliğinde Yapılan Etkinlikler:


-Özel Eğitim Yüksek Lisans Seminerleri (16 Haziran, 2025)
-İzmir Otizm Sempozyumu Otizme Disiplinler Arası Bakış (29 Nisan, 2025)
-21 Mart Down Sendromu Günü (24 Mart, 2025)
-Otizm Farkındalık Söyleşisi (27 Haziran, 2025)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık:
 Yayınlar:


ASICI, E., KATMER, A. N., & AĞCA, M. A. (2025). Linking perceived family and peer support to hope in Syrian refugee adolescents the mediating role of academic self-efficacy. Child and Adolescent Social Work Journal, 42, 517–529.
-Özdoğan, A. Ç., & Yalçın, İ. (2025). Academic Grit Scale: Adaptation, Validity, and Reliability Study for Middle and High School Students. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 249-256. 
-KATMER, A. N., & ASICI, E. (2025). Üniversite öğrencilerinde bilişsel esneklik ile kariyer sıkıntısı arasındaki ilişkide stresle başa çıkma tarzlarının aracılık rolü. İş ve İnsan Dergisi, 12(1), 39–52.
-DİNLER, H., AĞCA, M. A., & ASICI, E. (2025). Kriz Sonrası Psikolojik Tepki Ölçeği nin KSPT-39 geliştirilmesi Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Afet ve Risk Dergisi, 8(1), 307–327.
-AĞCA, M. A., DİNLER, H., & ASICI, E. (2025). Kahramanmaraş depremlerinden sağ kalan bireylerin depreme yönelik metaforik algılarının incelenmesi. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 116–135.
- KATMER, A. N., & ASICI, E. (2025). 6 Şubat Kahramanmaraş depremlerinden sonra ergenlerde ruhsal belirtiler ve travma sonrası büyümenin incelenmesi . Ege Eğitim Dergisi, 26(1), 16–32.

Görev Alınan Kongre, Sempozyum vb. 
-KATMER, A. N., & ASICI, E. (2025). Üniversite öğrencilerinde işsizlik kaygısı Demografik değişkenler açısından bir inceleme. Presented at the ASES VIII. Internatıonal Educatıonal Scıences Conference .
-ALAK, S., & ASICI, E. (2025). An analysis of graduate theses on the feeling of inferiority in Turkıye A systematic review study. Presented at the ASES VIII. Internatıonal Educatıonal Scıences Conference .
-ÖZ, Ö. S., & ASICI, E. (n.d.). Öz-şefkat Türkiye de yapılan çalışmalar üzerine sistematik bir derleme. Presented at the III. Uluslararası Pozitif Okullar ve İyi Oluş Kongresi .
-ARSLAN, Ü., & ASICI, E. (2025). Childhood maltreatment s impact on mental well-being Key variables mediation. Presented at the 96. Midwestern Psychological Association Conference, Chicago.
-Bakalım, O., Bağcı, A., & Açıkgöz, N. (2025, April 18). Ontolojik iyi oluşun yordayıcıları olarak olumlu çocukluk yaşantıları [Sözlü bildiri]. 7. Uluslararası Pozitif Psikoloji Kongresi, Türkiye.
-Özçınar, E. (2025, January 25–27). Türkiye'de temel psikolojik ihtiyaçlar alanında yapılmış tez çalışmaları: Doküman analizi. 8. International Antalya Scientific Research and Innovative Studies Congress (s. 187). Antalya, Türkiye. ISBN: 979-8-89695-022-6